ny ploggportal

28 Januari 2016 - 14:28
 
Ser att det är en hel del som kikar in här trots att jag inte uppdaterat på ett tag, anledningen till det är att jag bytat bloggportal till nouw. För er som vill fortsätta ta del av min blogg så kan ni klicka på ↑ bilden så kommer ni direkt till min nya blogg. ♥

» befrielse

12 Januari 2016 - 10:27
Hejsan
» hoppas att ni haft en lika bra start på dagen som jag.
 
bortsett från att jag vaknade vid 04.00 efter att jimmy råkat "slå" igen luckan till mikrovågsugnen och jag flög upp med hjärtat i halsen - livrädd så har min morgon varit den bästa på väldigt länge. varför undrar säkert ni; JO, jag har klarat min uppkörning och har äntligen fått mitt körkort!
 
nu ska vi käka nybakade bullar och ha en riktig mysfrukost för att fira lite grann, därefter bär det av till helsingborg för att träffa ett par vänner. vi kommer troligtvis inte vara i göteborg förens sent inatt så vi hörs imorgon igen! ♥
 

» ny vecka, nya möjligheter

11 Januari 2016 - 22:32
Hejsan
» hoppas att allt är bra med er?
 
är just nu i skåne hos mamma, imorgon är det dags att bege sig hemåt igen men innan dess ska vi inom både helsingborg och landskrona innan vi ska vidare till göteborg. kommer berätta mer antingen imorgon beroende på när vi kommer hem eller på onsdag.
 
nu ska jag göra lite te, sen ska jag tvätta av mitt smink sen bädda ner mig.
ni får sova så gott, kramar ♥

» måsten till keons rum

10 Januari 2016 - 14:22
Hej
» hoppas ni sovit gott och att er start på dagen var bra.
 
fick sova lite längre än vanligt idag, skönt. därefter åkte älskling till jobb så började jag dagen med att mysa med lileman och sedan blev det frukost och lek tillsammans. ♥ nu sover han middag och jag har spenderat lite tid framför datorn för att samla lite inspiration till vårt hus, ovan ser ni några måsten som kommer pryda keons rum.
 
sängen är en växasäng som är precis i min smak, kostar dock därefter men det får det vara värt.
den omtalade kaninlampan som ni säkert hört talas om, även den är ett måste som kommer inhandlas. kommer passa som pricken över i:et i lillemans rum. På någon hylla kommer även en bokstavslampa stå, lutar mest åt bokstaven K, men tycker & är süper fint också men det kommer passar nog bättre i något av de övriga rummen.
 
nu ska jag fortsätta kika runt på internet efter lite inspiration, ni får ha det så bra så hörs vi förhoppningsvis innan vi beger oss mot skåne ikväll. annars kommer en dag även imorgon, kram! ♥

» mysig heldag med familjen

09 Januari 2016 - 23:20
Hejsan
» hoppas att ni haft en kanon bra dag.
 
vaknade jättetidigt av att keon vaknade till för mat, så gav han mat och därefter somnade han om direkt. i vanliga fall brukar jag inte ha speciellt svårt för att somna om men jag låg bara och vände och vred i drygt 1,5 timme innan jag till sist lyckades somna om. sov ca 1 timme innan keon beslöt sig för att stiga upp helt och hållet, så det var bara att stiga upp och starta kaffekokaren och kickstarta dagen med en glad och nyvaken keon med full av energi och en desto tröttare mamma som inte ville något annat än att få en rejäl sovmorgon.
 
vid 10-tiden vaknade J ♥ så då åt vi frukost tillsammans, hela familjen. därefter hoppade jag in i duschen och gjorde mig i ordning för en lägenhetsvisning vi skulle på kl. 14.30. efter visningen åkte vi till nordstan och tog en fika och jag passade även på att handla lite nytt smink på kicks för presentkortet jag fick av jimmy här om dagen. har hört väldigt bra om dessa produkter så ska bli kul att få testa och se om de håller vad som lovas.
efter handlingen begav vi oss hemåt och lagade lite mat, för att sedan natta keon så älskling kunde åka och träna och jag kunde få hålla kväll.
 
jimmy hann i princip bara komma hem från träningen sen hade vi en pigg och glad liten kille här hemma som minsann och dag inte skulle somna om, kan tillägga att han fortfarande är vaken..
 
men nu kära ni, ska jag tvätta av mitt smink och smörja in mig.
sov så gott så hörs vi imorgon.

» snö och vinterkyla

08 Januari 2016 - 14:16
Hejsan
» snöar det hos er också? här är marken helt vit, mysigt!
 
nu har vi busat massor i väntan på att älskling ♥ ska ringa och säga att hans möte är klart.
dock har keon inte velat sova, än. förrens nu! så jag fick bädda ner han i sin säng så får vi se vad jimmy säger när han ringer ang. lägenhetsvisningen som är inbokad till kl. 15 idag.
 
keon inviger en kofta som legat i växa-garderoben under en längre tid, vår lilla kille börjar bli stor. ♥
för varje dag som går så ser man hur han utvecklas, jag älskar att vara mamma till vår prins.

» godmorgon

08 Januari 2016 - 08:20
Godmorgon
» hoppas nu sovit gott
 
jag har sovit helt ok, men trots det är jag fortfarande trött #standard.
har bara precis hunnit duscha och kladda på smink och nu sitter jag och dricker morgonkaffet i väntan på att koffeinet ska kicka in och jag ska få lite energi.
 
keon sitter bredvid mätt och belåten och så fort jag druckit upp och ätit lite frukost så ska vi se till att leka och busa massor. keon älskar när man kryper efter han, då både han skriker och skrattar samtidigt som han ena stunden kryper för att sedan slänga sig på magen och åla snabbt som sjutton ifrån mig - älskade lilla plutt. ♥
 
lite senare står det lägenhetsvisning på schemat, bortsett från det blir det en lugn dag för våran del.
snön faller så fint från himlen så ska se om vi kan ta en runda i snön lite senare också. 
 
nej, nu ska jag slänga i mig min frukost - keon börjar bli otålig.
vi hörs senare, p u s s & k r a m ♥

» 7 januari

07 Januari 2016 - 15:43
Hejsan
» hoppas ni haft en bra dag så här långt.
 
min dag har börjat bra och trots klockan har jag inte fått gjort allt för mycket, så tänkte faktiskt se till att ta tag i resterande av dagen så fort jag uppdaterat er här.
 
en del av er undrar kanske varför inte innehållet i paketet kom upp igår, och anledningen är för att jag inte har en skruvmejsel här. så efter att bokstavligen försökt med alla möjliga alternativ utan att lyckas så gav jag upp.
men jag lovar att visa er så fort jag löst skruvmejsel-problemet.
 
nu ska jag mata min lilla älskling, sen sätta på han en gosig overall innan vi beger oss ut i kylan för att handla hem lite mat och annat gott inför ikväll. vi hörs igen när alla måsten är avklarade, puss & kram 

» i väntan på min kärlek

06 Januari 2016 - 17:17
Hej igen. ♥
 
hemmet är städat, keon sover än efter att ha gjort allt i sin makt för att inte somna innan idag så han måste ha varit helt slut efter allt kämpande, lilla plutten. ♥ 
 
just nu sittet jag nyduschad vid köksbordet samtidigt som blandfärsen står på spisen i väntan på att jimmy ska komma hem från jobbet, vilket sekund som helst. han ska även köpa med sig batterier hem så troligtvis kan jag visa er vad som var i paketet redan ikväll. 
 
nu ska jag duka fram och fixa sistan så det i princip bara är att sätta sig ner och äta när älskling kommer hem.
puss & kram. 

» en lugn onsdag i göteborg

06 Januari 2016 - 15:10
Hejsan
» hoppas att allt är bra med er.
 
med mig är allt bra, lite trött efter allt lekande med keon ♥ så tänkte bara precis uppdatera ett snabbt inlägg och fixa lite här hemma sen ska jag passa på att vila nu när lilleman sover. 
 
har helt glömt att säga att jag hämtade ut ett paket igår innan vi åkte vidare till göteborg, kommer inte avslöja vad det var i paketet förens antingen lite senare eller imorgon beroende på när jag får tag på batteri.
 
det var väl i stort sätt allt jag hade att berätta just nu, vi hörs igen lite senare så ser vi om det kommer bild på innehållet i paketet då. kramar ♥

» tillbaka i göteborg

05 Januari 2016 - 20:55
Hejsan
» hoppas att ni haft en bra helg?
 
blev ingen uppdatering för min del medan vi var i trelleborg, hade fullt upp med massa annat.
men jag kan dela med mig av att min uppskrivning är gjord och godkänd, vilken lättnad! 
 
* * *
 
nu har vi nästan precis kommit tillbaka till göteborg, jimmy kom med förslag att vi skulle äta pizza och med ett rejält kaloriunderskott idag så var det lika bra att slå till. däremot orkade jag inte ens äta en halv pizza så den andra halvan får vänta till, troligtvis jimmy blir hungrig nästa gång.
 
nu ska jag alldeles strax hoppa in i duschen sen ska jag hålla kväll, ny dag och nya möjligheter imorgon.
kramar ♥
 

» Godmorgon

03 Januari 2016 - 08:08
Godmorgon
» allt annat än pigg och vaken men vid liv är jag, det känns.
 
natten har varit ok, men om jag säger att jag och älskling tillfälligt delar på en 90 säng så kan ni nog själva lägga ihop 1+1 att jag, eller rättaresagt vi båda sovit bättre även om det är väldigt mysigt att ligga nära. 
 
nu sitter jag vid köksbordet och väntar på att kaffet ska bli klart, ska även försöka få i mig lite frukost innan det är dags att hoppa in i duschen och förberada sig inför bilresan mot trelleborg, som jag nämnde i tidigare inlägg.
 
osäker på om jag hinner uppdatera er mer idag, men annars så uppdaterar jag så fort jag bara kan.
ha en bra dag och kramar på er 

» sov så gott

02 Januari 2016 - 23:52
Hejsan
» hoppas att ni haft en bra dag. ♥
 
vår dag har varit väldigt lugn, ätit lite gott och bara tagit det lugnt och tagit vara på tiden tillsammans.
nu är det dags för mig att släcka ner och komma till ro, älskling ligger redan i sängen och min minsta älskling sover redan sen ett litet tag tillbaka.
 
imorgon bär det av till trelleborg igen för att spendera några dagar där innan vi drar oss tillbaka till göteborg.
uppdaterar er så snabbt som möjligt, men har rätt så fullspäckat schema nu dessa dagar vi har i trelleborg.
 
puss & kram ♥

Mitt 2015

02 Januari 2016 - 22:09
Har 2015 varit bra?
» Ja, bästa året någonsin.

Höll du några utav dina nyårslöften?
» Jag och nyårslöften är ingen bra kombination. minns inte om jag hade något nyårslöfte, men skulle inte förvåna mig om det var i stil med att träna mer och äta mindre godis och där kan jag intyga att det snarare blev tvärtom.


Tror du 2016 kommer bli lika bra?
»
Både ja och nej, men 2015 är svårslaget på många plan men i slutet på året (preliminärt) flyttar vi till vårt hus. det ser jag fram emot massor. ♥  


Har du förlorat någon kompis detta år?
» Nej det skulle jag inte kunna påstå, snarare insett vilka som är mina riktiga vänner och inte, de som inte längre finns kvar vill jag heller inte påstå varit mina vänner. 


Vad spenderade du mest pengar på?
» Keon ♥
 allt från kläder, tillbehör, leksaker m.m. sedan jag fick barn prioriterar man sig själv inte i första hand längre. tror alla mammor kan hålla med mig där. 


Finns det någonting du ångrar med 2015?
» Nej inte som jag kan komma på nu direkt, återgår till denna frågan om jag skulle komma på något undertiden.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
» Javi +;ade och fick den 24april träffa vår son för första gången. 


Dog någon som stod dig nära?
» Nej, tack och lov. ♥


Fick du sparken under 2015?
» Nej, en fastanställning däremot. 


Största misstaget?
» Oj, misstag? något har jag säkerligen gjort men ingenting jag kan komma på just nu. 


Har du varit sjuk eller skadat dig?
» Är skönt nog inte sjuk rent för ofta, men förra julen åkte jag på en magsjuka som jag sent kommer glömma. 
att vara gravid och kräka stup i kvarten är minsann inte att rekommendera. 


Gjorde någonting dig riktigt glad?
» Har blivit överlycklig över massvis med saker, men känslan över att få känna sitt barns rörelser i magen är obeskrivligt. ännu mer obeskrivligt är det när man efter flera timmars kämpande får upp sitt barn på bröstet för första gången. ♥ sen en sak till som är värt att nämna, när ens kärlek går ner på knä och friar - magiskt. ♥ 


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om år 2015?
» Babblarna, som på senaste spelast på repeat. även där förstår småbarnsföräldrar mig säkerligen. 


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
» Gladare, skulle jag helt klart vilja säga. 


Hur tillbringade du julen?
» Vaknade upp hos jimmys syster med familj på julaftonsmorgon, där även jimmys mamma kom över på frukost och julklappsöppning. ♥ därefter körde vi vidare till trelleborg för en lugn och fridfull jul tillsammans med min mamma och bror.


Årets bästa film? 
» Jag är så tråkigt när det kommer till filmer, just nu kan jag inte ens minnas att jag sett en film som varit sådär WOW direkt.


Favoritprogram på TV?
» Jag är nog faktiskt inte TV-människan, men skulle väl isåfall säga paradise hotel, även om det inte var speciellt underhållande detta året.  


Något du önskade dig och fick?
» Jag önskade mig en dator för att kunna redigera mina bilder och bli bättre på att uppdatera min blogg, egentligen inte önskade på ett sådant sätt att någon skulle köpa det åt mig utan snarare att jag själv kunde spara ihop till det och handla den därefter. men en dag när jag kom hem från jobbet bad jimmy mig gå till sovrummet och kolla i lådan unden sängen, vilket jag naturligtvis gjorde. kan ni gissa vad där låg? - JO en ny bärbar dator.


Något du önskade dig men inte fick?
» Någonting fanns där säkerligen, men inget värt att nämnas.


Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 
» Jag gjorde faktiskt i stort sett ingenting mer än att spendera dagen tillsammans med min familj. ♥
och även om jag ett tag tidigare fått min födelsedagspresent av jimmy - en bil! så var det först på min födelsedag det faktiskt var min, enbart min bil hihi.


Vad fick dig att må bra?
» Min familj och mina vänner. ♥ 


Årets mat:
» Oj, den var svårt.. 


Årets dryck:
» Trodde aldrig jag skulle säga det, men efter att keon kom så utan tvekan kaffe. bortsett från kaffe så har jag fått en dålig vana att dricka energidryck - namnam. cola zero hör också till topplistan!


Årets semester:
» Thailand, utan tvekan


Årets konsert:
» Har inte varit på någon konsert detta året.


» jag älskar dig, keon ♥

02 Januari 2016 - 16:48
 
det finns inga ord i världen som kan beskriva hur lycklig jag är som är mamma till just dig, keon.
att få ta del av din utveckling, se dina framsteg och spendera all min tid tillsammans med dig.
jag kommer göra allt i min makt för dig
 
du och din pappa, har gjort mig till den lyckligaste någonsin.
jag älskar er 
 

» överraskning från älskling

02 Januari 2016 - 14:42
Hejsan
» hoppas att ni haft en bra start på året såhär långt.
 
mitt år har börjat bra, men börjar känna mig rätt så slut i kroppen så hoppas att jag inte drar på mig feber eller liknande bara. men bortsett från det finns det inget att klaga på.
 
jimmy begav sig iväg på jobbärenden för en stund sedan och då lekte jag och keon fram till det var dags för hans lunch, därefter städade jag undan i lägenheten i hopp om att hinna bli klar innan älskling kom hem. ♥
 
hann i stort sett klart med allting, men stod med dammsugaren i högsta hugg när jag hörde hur han öppnade ytterdörren. så nu inväntar jag bara att tvättmaskinen ska bli klar så ska jag varva ner ett litet tag.
 
älskling kom hem med en present till mig, en oväntad överraskning från ingenstans.
500kr på kicks, så nu kan jag se till att handla lite nytt smink som jag dragit mig från att göra tidigare.
tack älskling ännu en gång - du är bäst! ♥

» gott nytt år

01 Januari 2016 - 11:47
Hejsan
»  hoppas ni haft ett bra avslut på 2015 och att 2016 börjat bra.
 
det nya året firade vi in i göteborg där vi befinner oss nu. ♥ 
även om nyår inte blev exakt som vi tänkt oss gällande maten så blev den väldigt lugn och mysig,
och framför allt firade jag in det nya året med personerna som betyder mest för mig - min familj. ♥
 
keon sov som en stock genom 00-slaget och rocky låg så fint vid balkong dörren och tittade, blev väldigt förvånad medtanke på hur djur vanligtvis reagerar på raketer.
 
efter att raketerna började avta så bäddade vi ner oss tillsammans i sängen och det dröjde minsann inte länge förrens jag sov som en liten prinsessa i famnen på min prins. 

» vi hade turen på vår sida

30 December 2015 - 21:38
Hej
» hoppas att allt är bra med er?
 
steg upp relativt tidigt med keon idag, därefter passade jag på att sova middag när keon också gjorde det så vi tog inte tag i dagen fören klockan var närmare 14.00. 
 
efter att vi sovit middag fixade vi oss lite grann sen åkte hela familjen till frölunda torg och skulle se om vi kunde fynda lite på rean. lite grann lyckades vi minsann hitta. de övre bilderna är kläder vi hittade till jimmy och de undre bilderna är ett par jeans jag hittade, vilket var välbehövligt. 
 
vid 20.00 stängde butikerna och vi kände oss mer än färdiga med shoppingen så vi vandrade ut till bilen. när vi kommer ut på parkeringen så utbrister jimmy; Nej, är inte det vår bil? och pekar mot bilen. JO säger jag.. 
det visar sig att vår ena bildörr står helt öppen, och min första tanke var bilstolen! men turen var på vår sida och allt som fanns i bilen var kvar i bilen, hur sjukt det än må vara så den turen får vi leva på ett tag.
 
därefter körde vi hemåt och nu ska vi hålla kväll.
kramar ♥

» nytt i keons växagarderob

29 December 2015 - 22:18
Hej från Göteborg. 
» bortsett från att vi hade en sur tågvärd så gick resan hit superbra och keon var jätteduktig. 
 
strax efter tidigare inlägg gick vi en runda in mot stan, fanns inte tid till att kolla i jättemånga butiker
men fick handlat en tröja och ett par byxor till keon som hamnade i växagarderoben. ♥ 
 
* * *
 
efter att vi kom fram i göteborg hämtade jimmy upp oss så åkte vi till hans lägenhet för att sedan åka vidare på en lägenhetsvisning. visningen gick superbra och kändes kanon så vi har tackat ja till att hyra den i 6månader från februari, sen de sista månaderna kommer jag bege mig hemåt mot Trelleborg i och med det är dags för keon att skolas in och jag ska återgå till jobbet igen i maj. har aldrig tidigare förstått mig på vänner med barn som sagt att det gör ont i mammahjärtat när det kommer till att lämna ens barn på dagis, men kan säga att redan nu börjar känslan sakta men säkert smyga sig på, att inte ha full kontroll på mitt lilla ♥;a kommer kännas tungt i mammahjärtat. 
 
nu ska jag borsta tänderna och bädda ner mig i en 90säng tillsammans med mannen i mitt liv.
sov så gott, kram.

» fika med en god vän

29 December 2015 - 13:02
Hej på er ♥
» hoppas ni haft en bra morgon och att allt är bra med er.
 
just nu sitter jag på malmö c och fikar tillsammans med en vän i väntan på att klockan ska bli 16.00 då mitt tåg går. älskling ska hämta upp mig och keon när vi är framme så ska vi fira in det nya året tillsammans i göteborg. ♥ 
 
har en del timmar kvar till klockan är 16, så vi funderar på om vi ska gå en runda i stan och se om vi kan göra några fynd istället för att försöka sitta ut tiden här bara. uppdaterar er senare så hörs vi då istället, kram. ♥

» lilla julafton

23 December 2015 - 20:22
Hejsan
»  hoppas att allt är bra med er?
 
just nu är vid hos jimmys syster med familj, jimmys mamma är också här. 
vi ska spendera natten här för att få julaftonsmorgon tillsammans innan vi alla ska åka vidare.
 
vi kom hit vid 15-tiden, strax efter blev det julmat och massa lek. 
vid 19.30 började bingo lotto och strax efter var även alla barnen nattade.
 
efter bingo lotto (och som förväntat ingen vinst) så var det dags att bädda ner oss i sängen så vi är pigga och vakna inför frukosten och julaftonsmorgon imorgon.
 
hoppas ni haft en mysig lilla julafton, kramar. ♥

» barnledig helg

06 December 2015 - 19:29
Hejsan
»  hoppas att ni haft en bra helg?
 
min helg har varit jättebra, önskade den bestod av både fler dagar och fler timmar. denna helgen precis som alla andra helger har jag spenderat tillsammans med ❥ jimmy, den stora skillnaden är att vi är barnlediga för keon spenderar tid tillsammans med sin famor. 
 
gårdagen blev väldigt lugn, körde och lämnade keon, därefter stannade vi kvar ett tag sen när han skulle sova så begav vi oss vidare mot göteborg. men stannade till i ullared så jag kunde få kolla lite när vi ändå hade vägarna förbi. blev inte en superstor shopping men blev en del som jag kan visa er nästa vecka när jag är hemma igen.
 
efter ullared körde vi vidare till göteborg där vi spenderade natten i jimmys lägenhet. blev tacomys sen dusch och läggdags, var jättetrött efter en vecka med sjukdom. idag vaknade vi båda utvilade vid 10-tiden, kan inte minnas när jag fick sova så länge senast. till frukost blev det nybakade bullar i lugn och ro, därefter dusch och snabbfix innan vi åkte vidare till stan för att checka in på vårat hotell där vi är nu. 
 
efter att vi checkat in begav vi oss ut direkt, dels för julklappshandling sen även se om vi kunde hitta någonstans och äta. efter vi både handlat och ätit gick vi till hotellet igen, vädret var inte på vår sida så vi var dyngsura när vi kom fram. men nu ligger jag i sängen och uppdaterar er lite om vår vistelse här såhär långt. 
 
nu ska jag starta lite mysig musik och hoppa in i duschen i väntan på att jimmy ska komma upp igen efter sitt träningspass. därefter kommer vi avsluta kvällen med lite gott och serier, imorgonbitti väntas hotellfrukost som vi ska kränga - namnam. 
 
p u s s & k r a m 

» body magasine

01 December 2015 - 10:33

Godmorgon
» hoppas ni sovit gott.

Jag har sovit så bra som det går när man själv är sjuk samt har en snuvig liten bebis. keon bestämde sig för att han ville upp vid 7, tack och lov inte riktigt lika tidigt som igår. så i och med vi ändå var uppe blev det julkalendern tillsammans i sängen, mysbebis! jag hade dock hoppats på en bättre julkalender, som när jag själv var liten eller ännu hellre, en julkalender som trolltider.

nu sover keon igen och jag har precis varit ute med våran hund och tagit in posten. så just nu sitter jag och läser body samtidigt som jag uppdaterar er, det måste vara konsten att vara kvinna - att kunna göra två saker samtidigt. eller ännu bättre att vara mamma, då kan man till och med behöva göra mer än två saker samtidigt och ändå få det till att fungera. ;)

nu ska jag koppla av lite fram till keon vaknar, ha en fortsatt bra dag
kram

» förkylning som vägrar ge med sig

30 November 2015 - 12:50

Hej på er
» hoppas det är bra med er?

här hemma är vi fortfarande sjuka, så energin är inte på topp direkt.
keon bestämde sig för att ha sovit klart vid 05, så de var bara att gå upp och starta tv;n och mysa ner oss under en fluffig filt.

fram till för ca 20 minuter sedan har keon hållt sig vaken, efter att han fått mat i magen och lekt sig trött med sina gosedjur i sin säng sover han nu gott. så nu ska jag försöka vila lite fram till han vaknar igen. 

kram på er.

» näsa som rinner och hals som värker

29 November 2015 - 16:26

Hejsan
» hoppas ni mår bättre än vad jag gör.

förkylning from hell och en hals som värker, sen en sjuk bebis på det är väl bara pricken över i:et. får hoppas det nått botten nu och är på väg åt rätt håll.

sen känns det som mitt hjärta är i tusen biten också, precis som varje gång jimmy åker tillbaka till göteborg för ännu en arbetsvecka. 

till något helt annat, köpte en jättefin sockerburk här om dagen. kommer passa perfekt i nya huset. även om det är ett bra tag till inflytt har jag/vi tänkt handla lite då och då så vi inte står med allting när vi precis flyttat in. har även klickat hem lite prylar som ska få pryda keons rum, det kommer förmodligen någon gång nästa vecka så visar er bild då. lyckades klicka hem en sak precis innan det sålde slut, kommer bli så fint på lillemans rum.

nu ska jag dricka upp mitt te i lugn och ro medan keon sover och försöka samla ihop energi som förtillfälligt är under -0, kram på er.

» sjukstuga

28 November 2015 - 16:00
Hejsan
»  hoppas at allt är bra med er.

här har vi sjukstuga, nu är det inte bara keon som är sjuk utan även jag som har dragit på mig en förkylning och halsont.

så nu ska jag göra värma upp vatten så jag kan göra te med honung sen bädda ner mig under en filt framför tv:n i väntan på att keon ska vakna.

ha en fortsatt bra lördag, kram.

» tidsfördriv medan lilla hjärtat sover

27 November 2015 - 15:12

Hejsan
»  hoppas ni haft en bra dag såhär långt.

dagen har varit väldigt lugn, Keon är sjuk så det blir bara att ta det lugnt och mysa hela dagen. skönt nog är det på bättringsvägen så nu gör det inte lika ont i mammahjärtat  tack och lov att det inte blev värre.

keon sover just nu och jimmy jobbar så tänkte passa på att uppdatera er lite snabbt innan jag fortsätter pilla med min kamera. så fort jimmy jobbat klart ska vi iväg och handla lite snabbt undertiden ser ❥ mamma till keon så han inte behöver vara ute bland folk. därefter bli det att laga mat, sen får vi se vad kvällen bjuder på.

puss & kram

» nybryggt kaffe och nybakade bullar

27 November 2015 - 09:37
Godmorgon
» hoppas ni sovit gott

alarmet stod på 6.00 och precis som vanligt när man vaknar av alarmet så var jag dödstrött. 
men hade en inbokad körlektion kl. 7.15 så det var bara att studsa upp och förbereda sig.

efter körskolan gick jag inom bageriet och handlade med mig nybakade bullar som vi kunde äta till frukost. ❥ älskling sov fortfarande likaså keon, så när jag kom hem så jag fixade ordning allting innan jag gick in och väckte mina små sömntutor.

nu är frukosten nere och jag tänkte plugga lite teori.
vi hörs senare, kram.

» dagens klippning

24 November 2015 - 17:32

Hejsan
» tänkte bjuda på en bild på dagens klippning

en vän kom över innan idag och ville bli klippt, sagt och gjort så blev det en uppfräschning. 
-10cm och en lite rundare variant i längderna. anledningen till att jag inte fotat alla sidor är för att hon gjort en sidecut själv så blev enbart klippning av bak samt högersidan. 

nöjd kund, vilket gör mig glad. 

» morgonkaffe och kardemumma bullar

24 November 2015 - 09:15

Godmorgon
» hoppas att ni sovit gott.

jag har för en gångs skull fått lite mer sömn än tidigare nätter, hoppas nu att detta håller i sig så man kan börja känna sig som en människa igen och få tillbaka sin energi. 

sitter just nu och dricker kaffe och försöker få i mig lite frukost, kardemumma bulle gjort på surdeg. det där med frukost har aldrig varit min grej, men energin blir inte bättre utan mat i magen!

idag har jag inga speciella planer, ska klippa en vän därefter får jag se vad dagen bjuder på. adri kommer kanske förbi senare om klockan inte blir för mycket annars blir de en lugn dag med plugg på schemat senare ikväll ner ❥ keon sover. 

ha en fortsatt bra tisdag, kram på er.

» nytt i keons växagarderob

29 December 2015 - 22:18
Hej från Göteborg. 
» bortsett från att vi hade en sur tågvärd så gick resan hit superbra och keon var jätteduktig. 
 
strax efter tidigare inlägg gick vi en runda in mot stan, fanns inte tid till att kolla i jättemånga butiker
men fick handlat en tröja och ett par byxor till keon som hamnade i växagarderoben. ♥ 
 
* * *
 
efter att vi kom fram i göteborg hämtade jimmy upp oss så åkte vi till hans lägenhet för att sedan åka vidare på en lägenhetsvisning. visningen gick superbra och kändes kanon så vi har tackat ja till att hyra den i 6månader från februari, sen de sista månaderna kommer jag bege mig hemåt mot Trelleborg i och med det är dags för keon att skolas in och jag ska återgå till jobbet igen i maj. har aldrig tidigare förstått mig på vänner med barn som sagt att det gör ont i mammahjärtat när det kommer till att lämna ens barn på dagis, men kan säga att redan nu börjar känslan sakta men säkert smyga sig på, att inte ha full kontroll på mitt lilla ♥;a kommer kännas tungt i mammahjärtat. 
 
nu ska jag borsta tänderna och bädda ner mig i en 90säng tillsammans med mannen i mitt liv.
sov så gott, kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0